fredag 19 juli 2013

Hur man gör Marabous Rom russin chokladkaka

Så här gör jag den, Rom russin choklad som försvann från butikerna med saknad.
Varför togs denna lilla läckra choklad kaka bort . ?

Förr så hade jag en tradition  att varje löning och semester köpte jag några Marabou Rom  och Russin choklad kakor.
Det var absolut min favorit , men bara då ! resten av året blev det andra sorter men vid semestern /löningen då skulle det vara Rom russin !


Rom russin choklad
2st  200 grams  chokladkakor Marabou
1 dl russin
1 halv dl mörk rom



 
 Lägg russin i rom över natten (låt bli att äta upp dom under tiden )

Bryt upp och smält chokladen i vatten bad eller i mikro på svag värme (Försiktigt)
Rör ner russin samt romen som är kvar
Bred ut smeten  på smör papper och kyl den(nu får du slicka skålen om du vill )

Skär upp chokladen i små bitar

förvara i burk med lock
Njut av  denna läckerhet


https://www.facebook.com/groups/107483429308767/

4 kommentarer:

  1. Mums! Kan faktiskt tänka mig att den hemgjorda smakar ännu bättre än originalet! ;)

    SvaraRadera
  2. Se där ja! Den är nog godare än originalet! :-D

    SvaraRadera
  3. Mums!
    Sv: Jag länkade ju till det inlägget. Så tryck på länken så förstår du bättre :)

    SvaraRadera
  4. Mums det skall jag prova :) Min mors favoritchoklad, skall hon få till påsk!!

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.